تقارير: شعبة المعلومات تقبض على نيجيري كان يراقب منزل والدة النائب نهاد المشنوق

Read this story in English W460

القت شعبة المعلومات في قوى الامن الداخلي القبض على رجل نيجيري في منطقة كركاس رأس بيروت كان يراقب منزل والدة نائب كتلة "المستقبل" نهاد المشنوق، وفق ما افادت معلومات صحفية.

وكشف مصدر أمني مطلع لصحيفة "اللواء" أن شعبة المعلومات ألقى القبض، في ثاني ايام عيد الاضحى (اي في 27 الجاري) على رجل افريقي في العقد الثالث من العمر في منطقة كركاس رأس بيروت في حالة مريبة، وجرى اقتياده إلى مركز أمني للتوسع في التحقيق معه.

ونقلت الصحيفة عن شهود عيان ان سيدة تسكن في المنزل المواجه لمنزل والدة المشنوق في محلة كركاس - القلعة، شاهدت رجلاً أسود البشرة يراقب الشارع من "منور" البناية الذي يطل على منزل والدة المشنوق بشكل مباشر، فنادت شباب المنطقة لتوقيف الشاب ومنعه من الهرب، ريثما تحضر عناصر مخفر حبيش والتحقق بشكل رسمي من هويته.

وافاد احد الشهود، صحيفة "اللواء" ان الشاب هو من التابعية النيجيرية، وهو قادم منذ يومين من تركيا، وانه ينوي الذهاب إلى إسرائيل بعد يومين.

وبعيد حضور عناصر مخفر حبيش إلى المكان، حضرت قوة خاصة من شعبة المعلومات وأخذت الرجل في سيارة مدنية للتوسع في التحقيق معه، ومعرفة كيفية دخوله إلى البلاد والهدف الذي قدم من أجله، وعما اذا كان معه أسلحة حيث تم إلقاء القبض عليه.

وأكد الشهود، وفق "اللواء" ان المشنوق، لا يمر عليه أسبوع واحد، إلا ويزور والدته مرّة على الأقل.

واعلن عدد من نواب واعضاء 14 آذار، بينهم النائب نهاد المشنوق، عن تلقيهم رسائل نصية على هواتفهم تهددهم بالقتل، ولفتوا الى ان الرقم المرسل منه هو سوري.

التعليقات 7
Default-user-icon sam (ضيف) 10:28 ,2012 تشرين الأول 31

7abboub did you by any chance notice that he was going to Israel soon? :p walla ure programmed to start accusing after skimming through an article?

Missing rami 19:31 ,2012 تشرين الأول 31

Yes its him, enkachaf, same writing style...

Default-user-icon Tony (ضيف) 11:32 ,2012 تشرين الأول 31

why would anyone recruit a BLACK guy for a covert monitoring operation?

Missing rami 14:35 ,2012 تشرين الأول 31

Because you can't see him when its dark.

Thumb joeleb 15:58 ,2012 تشرين الأول 31

typical racist comment...good job...how would you feel if the joke goes like this: why was the Lebanese taken aside at the airport for an extra security check? Because he could be a terrorist.

Not so funny now is it? trust me it's not, it's humiliating that everytime I travel I am "randomly" selected because I am Lebanese...thanks to the "garbage" we have in Lebanon everyone is a suspect!

Missing yamaha201 14:09 ,2012 تشرين الأول 31

nigerians cought, syrians cought, Al Qaeda people previously cought... what the hell do u want with our counrty! go do ur filthy work and hatred in our own counrty. funny how lebanon has no interest in any other country, but on the other hand all other nationalities want to come here and do terrorist acsts! pethetic!

Missing lebanesed 15:13 ,2012 تشرين الأول 31

Thats not entirely true. Many lebanese have comitted crimes in other peoples countries, including terrorism. The US, Australia, South america, Europe, Africa all have their share of lebanese criminals and they are many.