بري يشيد بتمويل المحكمة الدولية: ما حصل هو لمصلحة البلد

Read this story in English W460

رأى رئيس مجلس النواب نبيه بري أن ما حصل اليوم من إعلان ميقاتي تحويل حصة لبنان من تمويل المحكمة الدولية، "هو لمصلحة البلد"، مشددا على ضرورة تعزيز المناخ الذي يصب في استئناف الحوار برعاية رئيس الجمهورية ميشال سليمان.

ونقل زوار بري قوله: "ما حصل هو لمصلحة البلد"، مؤكدا أن على "الحكومة الانصراف الى معالجة القضايا والملفات الحيوية الملحة، ان على الصعيد الاقتصادي او على صعيد الوضعين المعيشي والاجتماعي".

وقال بري: "ان المطلوب تسريع الخطى في العمل على كل الصعد"، مؤكدا "مرة اخرى على تعزيز المناخ الذي يصب في استئناف الحوار برعاية فخامة رئيس الجمهورية".

وقد اتصل كل من سليمان و بري مباركان الحل الذي حصل.

وكان ميقاتي قد أعلن في مؤتمر صحفي عقده ظهر اليوم الأربعاء تحويل حصة لبنان من تمويل المحكمة دون الاعلان عن الآلية.

وأشار وزير الإعلام وليد الداعوق في حديث الى قناة الـ"MTV" أن "تمويل المحكمة تم من موازنة رئاسة مجلس الوزراء"، مضيفا: "وأنا واثق من أن الرئيس ميقاتي سيكون شفافا في هذا الموضوع وسيعلن عن كيفية صرف هذه الأموال".

وتبلغ الحصة 49 % أي حوالي 33 مليون دولار.

كما أعلن مكتب ميقاتي في وقت سابق إرجاء جلسة مجلس الوزراء التي كانت ستعقد بعد ظهر اليوم لبت ملف تمويل المحكمة الدولية.

التعليقات 2
Default-user-icon Gabby (ضيف) 18:35 ,2011 تشرين الثاني 30

Those words must have tasted very bitter Berri. You didn't even have a vote on it so you didn't look like an idiot. M14 was correct. The money was smuggled to the STL no thanks to you.

Default-user-icon Trueself (ضيف) 04:15 ,2011 كانون الأول 01

I don't think Beri had anything to do with facilitating STL funding; but he is the one to benefit the most as his ally (maybe enemy) Huzbullah is weakened from this action. Sooner or later, Beri realises that Huzbullah would disintegrate as the Situation in Syria changes in favor of the opposition. Beri is not really viewed negatively by the Syrian opposition and his forces don't appear to have involved themselves in the war within Syria. he knows he stands to benefot the most from the regime sollapse in syria by weaving a strong bond with the Syrian resistence. The Shai in Lebanon will always be a forceto reckon with and whatever might the situation in Syria be, they will always play a role in shaping Lebanon's politics, albeit with lessor powers than they have now.

Lastly, I do hope that one day we could have a different speaker. This speaker has been around for long which in my opinion is sick in any democracy. He should retire and do something else.